המדריך לנוסע בחגים- חלק ב'- ארוחות משפחתיות וטיולים

 

חג הפסח מגיע, עם החופשות, הטיולים, ו...הארוחות המשפחתיות.

האם אנחנו "מניחים בצד" את התזונה שבחרנו בה,

כל אחת ואחד מאיתנו עושה את החישובים, בהתאם למצבנו כפי שאנחנו רואים ורואות אותו.

אם ננסה להמשיך בתזונה כמה שרק נצליח, גם בחג הארוך הזה- זה אפשרי!

למה כדאי לשים לב?

1. ארוחה משפחתית אצל קרובים? הכירו את הנפשות הפועלות!

כל משפחה והמנהגים שלה.

האם שולחן החג צפוי להכיל מנות שמתאימות לתפריט התזונתי שלכם?  אם כן, בחרו ואכלו מהן.

אם לא- הביאו מנות משלכם לשולחן החג, כמובן בהתאם ובהתחשבות ברגשות כל הצדדים.

2. אכילה בחברותא מביאה לא פעם לאכילה לא מודעת.  השתדלו לאכול לאט, ללעוס טוב, ולשים לב מתי אתם כבר שבעים.  אל תעמיסו על הצלחת שלכם הרבה אוכל.  עדיף למלא כל פעם קצת, זה זמן שמאפשר לחשוב האם אכלנו מספיק.

3. תמיד יהיו מנות פחמימיות בשפע על השולחן.  בנו לכם את הצלחת כמו שאתם יודעים שמתאים לכם- לא חייבים גם אורז וגם תפוח אדמה צלוי וגם אפונה.  אפשר להימנע מהם לגמרי ולהסתפק במנת החלבון ובירקות כתוספת.

4. מצות- הן פחמימה, ומכילות גלוטן, ובאופן כללי ממש מיותרות כשיש שפע של מאכלים על שולחן החג.

5. שתו מים, ואולי קצת יין אדום...התרחקו מכל המשקאות הממותקים גם אם הם "דיאט".

6. מבין המנות הבשריות- אם אתם אוכלים בשר- בחרו את המנה שהכי פחות מטוגנת ובלי רטבים עם סוכר.  אם אין ברירה- אפשר להתפשר על קצת שמן, זה לא נורא.

7. הקינוחים- קחו בחשבון שיהיו בחג הזה הרבה קינוחים.  כל הזמן תקבלו הצעות.  אני לא נכנסת לכם לחישובים, רק אומר מנסיון של מי שאוהבת מתוק- זה ממש אפשרי להגיד לא תודה. ולהימנע מכל הסוכר הזה.  בטוחה שתתגאו בעצמכם אחר כך.

8. אם החלטתם לטעום בכל זאת, או אפילו לאכול הרבה- תיהנו, בלי רגשות אשמה וחרטה. היו שלמים עם הבחירות שלכם!

 

אשמח לשמוע מהחוויות שלכם/ן בחג- ספרו לי!

Please reload