המדריך לנוסע בחגים- חלק א'- מסעדות

פסח בפתח, ואנחנו צפויים להשתתף בארוחות צהריים רבות, ארוחות ערב, ואירועים משפחתיים וחברתיים, חלקם גם במסעדות.

וכשנוסעים לטייל- או לחו"ל-  אוכלים הרבה במסעדות. האוכל בחוץ יכול להיות חוויה מהנה וגם מנוחה מבורכת מבישולים, אבל כדאי שנהיה מוכנים במיוחד במצבים אלה.

גם אם נבחר במסעדה איכותית, לא נוכל לדעת בדיוק מה נכנס לתוך המנה שהזמנו. גלוטן, סוכר, חלב, או חומרים אחרים שאנחנו רגישים אליהם, כמו גם שמנים צמחיים מזיקים... אז מה עושים?

אז החדשות הטובות הן, ש...

אפשר לאכול בחוץ! וליהנות.

לכן הכנתי לכם את "המדריך לנוסע בחגים (מסעדות)"!

שימו לב לעקרונות, ושיהיה לנו חג שמח!

 

1. אם אתם מסתובבים כל היום, נוסעים ומטיילים- השתדלו לתכנן את הארוחות שלכם, או את העצירה במסעדות.  כך תוכלו להתאפק ולא לנשנש בנסיעה מרוב רעב.

 

2. בחרו את המסעדה אם אתם יכולים. מחקר קצר ברשת יתן לכם כמה אפשרויות לתפריטים שמתאימים לכם (חפשו מסעדות עם תפריטים מקוונים).  רוב האנשים שמחים כאשר מישהו אחר מקבל את ההחלטה,במיוחד כשתבחרו עבורם מקום בריא ומשובח!

חפשו כאלה עם מזונות איכותיים כמו תבשילים ביתיים, בשר בקר, דגים בתנור, ​​וסלטי ירקות טריים.  הימנעו ממזון מהיר.

 

3. הקפידו להיות ברורים לגבי הצרכים שלכם במסעדה. שאלו את המלצר בנימוס שאלות לפני ההזמנה לגבי סוכר במנה, כמות הבשר, רטבים... ברוב המסעדות מוכנים להתאים את המנה לפי רגישויות למזון ובקשות מיוחדות, לכן אל תתנו לתפריט להכתיב את מה שאתם מזמינים.

 

4. גם בקמח מצה יש גלוטן! כדאי להיות מאוד ספציפיים לגבי גלוטן אם אינכם רוצים קמח במנה. בקשו מהמלצר לברר.  חלק מהמסעדות אפילו מציעות כעת תפריטים ללא גלוטן, כך שזה נוח, רק יש לשים לב שלא החליפו את החיטה ב...תירס. הוא בעייתי לא פחות..

 

5. שמרו על הזמנה "פשוטה". מבקשים דג בגריל או צלחת עוף עם צלחת גדולה של ירקות מאודים בשמן זית.

כל דבר מזוגג, או בלחם, או ששוחה ברוטב ממותק הוא דגל אדום! להתרחק.

 

6. זהירות עם רטבים. סלט בריא לחלוטין וטעים יכול להיהרס בקלות עם רוטב ממותק או קרם כלשהו. בקשו שמן זית וחומץ/ לימון במקום רוטב.

 

7.  התוספת שתופסת...אם הסלמון שלכם מגיע פירה או אורז, פשוט בקשו להחליפו בירקות ירוקים, סלט או שעועית ירוקה מוקפצת.

 

8. עצרו כאשר אתם 80 אחוז מלאים. כך תישארו מרוצים ולא "מפוצצים" מהארוחה, ותוכלו לבקש שיארזו לכם את שארית המנה הביתה!

 

9. שתו מים לפני הארוחה! מים מסייעים לרסן את התיאבון.

 

Please reload