8 טיפים כיצד לעזור לילדכם לאכול מזון אמיתי

 

כל השפע הזה שמסביב...

כל הסוכר, החטיפים, שניצל תירס, בורקסים, צ'יפס, פיצה, קולה...

אם חשבתם שלכם קשה לעמוד בפיתוי, חשבו כמה הילדים שלנו עומדים חסרי אונים בעולם שפע שכזה.

והמצב רק יחמיר. 

הם גדלים לתוך זה, מתרגלים לקלות, לטעמים החזקים של מזון מעובד, לכמויות הסוכר, לארוחות המהירות.

ילדים בימינו מתחילים לסבול ממחלות הקשורות בתזונה המודרנית, ואנחנו כהורים מחוייבים להגן עליהם.  

מחוייבים לתת להם סיכוי הוגן.

 

אם הנושא נוגע ללבכם,  הילדים שלכם ברי מזל.

הם יגדלו מתוך הבנה מהו מזון אמיתי, ידע תזונתי שלא להרבה מבוגרים יש.

 

אז איך עושים את זה??

 

1: התחילו לאט ובהדרגה. 

חשוב ביותר! הבית שלכם לא יגיב טוב אם תחליטו לנקות את הארונות בן לילה ולהעלים את כל מה שהם (לצערנו) למדו לאהוב. פשוט התחילו ארוחה אחת בכל פעם. יהיו עליות ומורדות לאורך הדרך, אבל זה יהיה מסע ארוך, וחשוב "לבוא בטוב".

התחילו עם ארוחת הבוקר שלהם. הסבירו שדגני בוקר הם יותר כמו "קינוח" ושאתם בהדרגה הולכים להוציא אותם מהבית. החליפו את דגני הבוקר במאכל שאתם יודעים שהם יאהבו. זה יכול להיות ביצים מקושקשות עם גבינה, או דייסת שיבולת שועל עם סילאן ובננה.  וכשקופסת דגני הבוקר מסתיימת, פשוט אל תקנו חדשה.  בלי דרמות.

 

2: הכינו מנות מסויימות ליומיים שלושה. 

אל תשתגעו עם הכנות מסובכות, זו דרך חדשה של אכילה וכדאי שתהיה פרקטית. הקלו על עצמכם.  קציצות, מרקים, פשטידות, מאפינס, אורז וירקות מבושלים- כל אלה מנות שאפשר להכין כמות יפה מהן ולשמור במקרר.  אם הילדים גדולים מספיק- הם גם יוכלו להוציא בעצמם ולחמם. 

 

3: הפחיתו לחם

לא כל ארוחה צריכה להיות בסנדויץ'.  לבית הספר אפשר להכין קופסא מגוונת ויפה, כמו הדוגמאות בתמונות:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4: שתפו את הילדים:

דברו על מזון בריא! הכינו רשימה יחד, שאלו אותם מה הם אוהבים, הוסיפו מדי פעם רעיונות משלכם כדי לחשוף אותם לטעמים חדשים- ואל תתאכזבו אם לפעמים לא יטעמו. זה עוד עשוי להשתנות!

כאן תמצאו רעיונות לארוחת ערב להציע לילדים

 

5: שתו רק מים.

הוציאו בקבוקי שתיה ממותקת מהבית לתמיד.  גם תרכיזים, גם דיאט.  אף אחד מכם לא צריך את זה. שתו מים!  אני מכירה מבוגרים שאינם מסוגלים לשתות מים.  זו פעולה בסיסית וטבעית ביותר, תנו אותה לילדיכם מגיל צעיר.

 

6: אכלנים בררנים

בכל בית יש לפחות אחד/אחת. וזה לא תמיד הילד...

ההורה הממוצע יתן לילדו הבררן לאכול מה שהוא רוצה, העיקר שיאכל.  מתוך דאגה כמובן.  זה רק מחמיר את הבעיה!  זכרו שארוחת הערב תהיה הרבה יותר אטרקטיבית אם הילד רעב, וחשוב למנוע נשנושים בשעות שלפני.  בארוחה עצמה- תנו להם בחירה מבין כמה מנות שנראות לכם טובות- כדי שירגישו שליטה, למשל- לאכול 2 ירקות מתוך 4 שבצלחת.  או בחירה בין חביתה לבין יוגורט (שאינו ממותק).

 

7:  חטיפים

הוציאו אותם מהבית.  הילדים יתרגלו, עד כמה שקשה אולי להאמין, לחטיפים טבעיים כמו ירקות חתוכים, זיתים, קוביות גבינה קשה, מטבלים טבעיים. הסוד הוא בהגשה ;)

 

8. היו עקביים

כמו בכל דבר בחינוך, העקביות משתלמת. נכון שבגיל צעיר יותר קל ועם ילדים גדולים האתגר הוא אחר, אבל אף ילד לא רוצה שיוותרו עליו.  יש לכם את ההזדמנות להשפיע על בריאותם ואיכות חייהם לשנים רבות, אל תקלו ראש והמשיכו בדרך הטובה.  זה ילך ויהיה קל יותר.

 

אם הנקודות שקראתם נגעו בכם, אבל אתם עדיין רוצים הכוונה, אשמח לייעץ לכם בפגישה חד פעמית!

אם הילד/ הילדה כבר גדולים ומעוניינים לבוא- הם מוזמנים להצטרף. 

אבל זכרו - השינוי מתחיל אצלכם.

 

לקביעת פגישה התקשרו עכשיו!  050-7481581  ליטל פלד נטורופתית

 

 

Please reload