עייפות אחרי האוכל

איזו עייפות...

 

סתם ככה, באמצע היום. לא בגלל החום, או חוסר שינה, או בגלל מחלה.  זה פשוט עניין של תזונה!

 

כשאנחנו מרגישים עייפות באמצע היום, במיוחד כשעה שעתיים אחרי ארוחת הצהריים, כדאי שנעשה תכנון מחדש לארוחות שלנו.

 

חומציות

הקיבה שלנו זקוקה לחומציות. כך היא מפרקת את המזון.  כשהחומציות נמוכה, המזון לא מתעכל בקלות והתהליך דורש אנרגיה מרובה מהגוף.

מי שאחראי על הפירוק הם אנזימים, שנמצאים ברוק, בקיבה בלבלב ובכבד, וזקוקים לרמת חומציות שונה.

 

שילוב לא נכון של מזונות

כשמשלבים בארוחה פחמימות כמו אורז, תפוחי אדמה או לחם- יחד עם חלבון (בשר או עוף) זהו שילוב שלגוף שלנו יותר קשה לעכל.  הסוכרים בפחמימות מתפרקים מהר יותר, כבר בפה, והחלבונים והשומנים מגיעים לקיבה ומתפרקים שם. 

זוכרים את האנזימים שמקודם? לכל אנזים "איתות" משלו ולכן המסרים השונים מהחלבון והפחמימה מכבידים על כל מערכת העיכול.

כשהחלבונים והשומנים אינם מתפרקים כמו שצריך, מגיעים חלקיקי מזון לא מעוכל למעיים, ומעבר לעייפות אנו עלולים להרגיש גם נפיחות, כאבי בטן, ועוד תחושות לא נעימות.

 

אז אם אתם חשים עייפות לאחר האוכל, יש כמה פתרונות:

  • חומציות שמוסיפים למזון- רוטב

     

    של תבשיל עם מעט חומץ בן יין, לימון או יין יבש. גם כף לימון בכוס מים לפני הארוחה תועיל מאוד.ירקות מוחמצים ביתיים- יוסיפו הרבה חיידקים טובים למעיים ויעלו את חומציות הקיבה.

  • הורדת סוכרים פשוטים מהתפריט- ממתקים הם אנרגיה מאוד זמינה אך מאוד לא אמינה- אחרי ה"היי" מגיעה נחיתה קשה...ואז זקוקים לעוד אנרגיה.

  • בניית תפריט על בסיס חלבון איכותי, בכמות מספקת, שומן וגם ירקות.  לא להעמיס בטטה או אורז לארוחה של בשר או עוף. 

  • בארוחה צמחונית-  כדאי להקפיד על צריכת פחמימות מזינות יחסית כמו קינואה, בטטה, אורז בסמטי או שיבולת שועל, יחד עם הירקות.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Please reload