אגוזים וזרעים- להישמר או להסתער?

אז... איך אנחנו עם אגוזים?

 

האם הם טובים לנו?

 

נראה כי יש בעולם התזונה בלבול מסויים בכל הנוגע לאכילת אגוזים וזרעים. מה הם מכילים? כמה פחמימה יש בהם?

 

ישנם כמה כללים לצריכה נבונה של אגוזים וזרעים.  בין השאר, כשיודעים את ערך הפחמימות, ניתן לעשות בחירות מושכלות יותר.

התמונה הנ"ל תתן לכם מושג על הערך הפחמימי של אגוזים וזרעים.

הערכים מצויינים בגרם פחמימות נטו לכל 100 גרם.

כאשר מתחילים בתזונה דלת פחמימות, זה די מרגש לגלות שניתן להוסיף אגוזים וזרעים לתפריט.

אנחנו כבר לא סופרים קלוריות...

כבר לא מפחדים ממזון עם שומן...

למעשה, מעודדים אותנו לאכול שומנים בריאים בכיף!

אבל אנשים רבים נוטים ליהנות מהאגוזים קצת יותר מדי ואז תוהים מדוע "נעצרה" הירידה במשקל.

 

אז איפה הבעייתיות באגוזים וזרעים?

 

כמויות –כל כך קל להגזים עם אגוזים!  הם שמנוניים ומלוחים ומשמחים, וקל לקחת אותם לכל מקום.

 

עתירי פחמימה- רבים אינם מבינים כמה אגוזים וזרעים יכולים להיות עתירי פחמימות. אגוזים הם חטיף עדיף מאשר חטיף ג'אנק פחמימי מתועש, ושקדים למשל יכולים להיות פתרון נפלא לאפייה דלת פחמימה (קמח שקדים). אבל לא לטעות, יש נטיה לצרוך אותם בכמות גבוהה ואגוזים מסוימים עשירים מאוד בפחמימה ולכן עלולים להיות הסיבה לעצירת ירידה במשקל.

 

מעכבי ספיגה- אחת הסיבות שמומלץ להימנע מדגנים וקטניות היא כמות מעכבי הספיגה בהם, וחשוב להבין כי אגוזים ושקדים מכילים גם כן חומרים נוגדי ספיגה.  מדובר בלקטינים וחומצה פיטית, אשר עלולים להפריע לספיגת מינרלים שונים כגון ברזל, אבץ ומגנזיום.  הדרך הידועה לנו כיום לפרק חלק מהחומרים המזיקים הללו הן השריית האגוזים במים למשך 18 שעות, וייבוש קל (קלייה עדינה) בחום נמוך בתנור או במייבש מזון.

 

אז כמה אגוזים כדאי לאכול?

התשובה תלויה במספר גורמים:

הבריאות הכללית שלנו- מה מצב המינרלים בגוף, האם יש לנו חוסרים?

חילוף החומרים שלנו- האם אנו סובלים מהשמנת יתר ואיך הבריאות המטבולית שלנו?

איך אנחנו צורכים את האגוזים- השרייה, ייבוש וקלייה.

 

שורה תחתונה

התייחסו לאגוזים כמו חטיפים טעימים, ולא כעיקרה של הארוחה.

אל תשרפו את האגוזים, אל תטגנו אותם בשמן.

קנו אותם טריים, כדאי להשרות או לקלות אותם בבית. בדרך זו, יש שליטה על החום וניתן למנוע חימצון.

 

והכי חשוב... כשאתם לוקחים אגוזים, קחו חופן קטן, זה מספיק. השאירו את השקית בארון.

 

 

 

 

 

 

Please reload