לא על המשקל לבדו יעמוד האדם!

May 10, 2017

אם אתם רוצים לרזות, הפוסט הזה הוא בשבילכם.

 

אנשים רבים מתחילים שינוי תזונתי במטרה לרזות.

 

אז מה באמת אנחנו רוצים?

להיראות יותר טוב, להרגיש יותר קלילים, ללבוש בגדים מחמיאים...

אבל- לרדת במשקל? לרזות? האם זה אותו מושג?

 

אז אספר לכם איך זה אצלי:  אין לי משקל בבית, כבר שנים.  גם לא בקליניקה. כי המשקל הוא לא מדד נכון בעיניי,  ואסביר לכם למה:

 

רוב היעדים שהצבתי לעצמי, וגם למטופליי, לא קשורים למשקל הגוף, כלומר למספר שמופיע על הצג, אלא יותר לבריאות, חיוניות, אנרגיה, ושריפת שומנים.  המספר הזה על הצג מבלבל אותנו ולרוב אנחנו מפרשים אותו לא נכון.

במיוחד בשקילה יום- יומית- אנו עולים על המשקל הביתי ולרוב נרגיש...מאוכזבים. אולי לא השתנה כלום מאתמול, אולי אפילו עלינו כמה גרמים מיום האתמול.

ואם ירדנו 200 גרם מאתמול? האם זה משמח אותנו?  מה זה אומר, בעצם?

 

האמת היא שהמשקל יכול, לאורך זמן, להעיד על הרזייה, אבל בדרך הוא בעיקר מפריע לנו להשיג את המטרות האמיתיות שלנו.  מסיח את דעתנו. מביא לחץ וייאוש.

 

התהליך הנכון שאדם אמור לשאוף אליו הוא שינוי באורח החיים הכולל תפריט תזונתי מאוזן, משביע, טעים, מספק. לא איזו "דיאטת בזק" שבה הקילוגרמים נושרים במהירות.  כי דיאטות מהירות הן בדרך כלל קשות לביצוע ולא מתמידים בהן לאורך זמן! 

 

והמשקל?  מדד מאוד בעייתי: 

  1. לנשים- בזמן ביוץ ולפני מחזור חודשי- יש עלייה בנפיחות ונוזלים המשפיעים על המשקל.

  2. לעוסקים בספורט- עליה במסת שריר יכולה להעלות משקל גם אם למעשה אתם מרזים.

  3. בזמן עצירות או אחרי ארוחה גדולה- תהיה עליה במשקל.

  4. כל מד משקל הוא שונה ורובם לא ממש מדוייקים.

אז, בבקשה, אל תישקלו על המשקל הביתי שלכם, וגם לא במועדון הכושר.

אל תתנו למספר הזה להכתיב לכם אם אתם ממשיכים בדרך או שלא.

 

אם אתם רוצים לראות שינוי לאורך זמן, אז אני ממליצה:

להישקל במד משקל מהימן (כמו בקופת חולים) בתחילת התהליך. כשאתם רק מתכננים את השינוי התזונתי- הישקלו ורישמו את התאריך.

אחר כך- התחילו את השינוי התזונתי במטרה לרזות באופן בריא ונכון לגוף, ובקצב הטבעי של הגוף.

הכניסו הרגלי אכילה נכונים, אכילה "נקייה", ושלבו פעילות גופנית בתהליך.

שימו לב לאנרגיה שלכם, היא אמורה להשתפר.

שימו לב לרעב שלכם- הוא אמור לרדת מעט.

שימו לב לתחושות העיכול- הן אמורות להשתפר (נפיחות, צרבות, כאבי בטן, אם היו).

ועם הזמן- ההרזייה תהיה מורגשת בבגדים.

כל אלו הם סימנים מעולים לכך שאתם בדרך הנכונה.

אם אתם רואים את הסימנים- התמידו במה שאתם עושים!

 

לאחר חודש, לא פחות- חזרו אל אותו משקל מהימן ורשמו שוב את התאריך והמשקל שלכם.

כן. אחת לחודש ולא פחות.

 

לשם כך תיאלצו להיפרד מהמד משקל הביתי שלכם כדי לא להתפתות ולעלות עליו.

 

מוכנים להשתתף בניסוי??   ספרו לי על התהליך שלכם...

 

Please reload