אין צורך לספור קלוריות! yey!

 

"אכלו פחות. צמצמו בקלוריות. צמצמו בגודל המנה".

שמעתם את זה פעם?

זהו הבסיס לעצות ההרזיה הקונבנציונליות ב-50 השנים האחרונות.

לכאורה זה ברור, לא?  אנו חושבים כי צריכת יתר של קלוריות גורמת להשמנה. צורכים יותר מדי קלוריות לעומת מה ש"שורפים" וכך עולים במשקל.

 

מודל מאזן הקלוריות של השמנת יתר הוחדר עמוק לתודעה שלנו, עוד מילדות.

האם עצות אלה מבוססות בכלל?

האם קלוריות נכנסות פחות קלוריות יוצאות= שומנים שנצברים?

זוהי כנראה הבנה מוטעית של הגורם להשמנה.

למעשה, הגבלת הקלוריות תמיד מובילה לירידה בחילוף החומרים, ובסופו של דבר מביסה את מאמצי ההרזיה.

המערכות ההורמונליות השונות שמאותתות על  רעב ושובע, הן אלה שיקבעו את קצב חילוף החומרים שלנו ומזונות שונים משפיעים על שובע ורעב בצורה שונה. קחו למשל עוגיית שוקולד קטנה לעומת ביצה קשה.  שני המאכלים האלה הם בערך 150 קלוריות.  אך העוגייה לא תשביע אתכם, הסוכר בה יקפיץ את הורמון האינסולין ויקשה על ההרזייה, מה גם שקפיצת האינסולין תגרום לעוד רעב וחשק למתוק. בקרוב.  ביצה היא בעיקר שומן וחלבון, וסביר להניח שלא תעלה את הורמון האינסולין כך.  שומנים מאזנים מערכות הורמונליות. סוכרים מוציאים אותן מאיזון.

בלוטת התריס, יותרת התריס, מערכת העצבים, הנשימה, מחזור הדם, הכבד, הכליות, מערכת העיכול ומערכת הכליות- כולן נשלטות על ידי הורמונים. משקל הגוף ושומן הגוף גם הם מווסתים הורמונלית לחלוטין. למעשה, גופנו מכיל מערכות רבות של בקרת משקל גוף. שומן גוף. זהו אחד המנגנונים החשובים ביותר של הישרדות בטבע, ולכן הוא חזק יותר מסתם "כוח רצון" של אדם.

ההורמונים שולטים ברעב, הם אומרים לגוף שלנו מתי לאכול ומתי להפסיק. צריכת הקלוריות נמצאת תחת שליטה הורמונלית חזקה.

הורמונים גם מסדירים את קצב חילוף החומרים הבסיסי שלנו, את רמת הבסיס של האנרגיה הדרושה כדי לשמור על גופנו פועל כראוי. זוהי האנרגיה המשמשת לייצור חום גוף, כוח שרירי הלב שלנו, הריאות שלנו, הכבד שלנו, הכליות שלנו וכו'.  צריכת קלוריות נמוכה מפחיתה את קצב חילוף החומרים הבסיסי בכ 40% במאמץ לחסוך באנרגיה. עליה מכוונת של אכילת יתר מעלה את קצב חילוף החומרים הבסיסי כשהגוף מנסה 'לשרוף' את האנרגיה העודפת.

אנחנו לא יכולים "להחליט" להיות פחות רעבים. לא ניתן "להחליט" על קצב חילוף החומרים הבסיסי. אם נאכל פחות קלוריות, הגוף שלנו פשוט יסתגל לכך על ידי הפחתת קצב חילוף החומרים. מזונות שונים מעוררים תגובות הורמונליות שונות. מזונות מסוימים יותר משמינים מאחרים. קלוריות לא היו הסיבה הבסיסית של העלייה במשקל. לכן, צמצום הקלוריות לא יכול להפחית מהמשקל באופן מהימן.

מסקנה:  אל תצמצמו באכילה, אל תספרו קלוריות. אם ברצונכם לרזות, חשבו שובע: מה ישביע אתכם ליותר זמן.  זו האכילה שהגוף שלכם מבקש.

 

 

Please reload