נפלאות האבוקדו

October 13, 2016

האבוקדו הוא פרי נפלא, עשיר בשומנים טובים, אשלגן, מגנזיום ובטא קרוטן. האבוקדו הינו מקור טוב גם לויטמין E ולסיבים תזונתיים. מתאים להכין ממנו מנות רבות: סלטים, תוספות לבשר ולדגים וגם גוואקמולי (בתוספת עגבניות ומלח).

כדי למנוע השחרה, וגם כתוספת טעם- כדאי לטפטף על הפרוסות מיץ לימון.

האבוקדו נדיב בכמות השמן שלו (18%-10%), נוח לעיכול, לכן הוא נחשב טוב לבריאות. אחוז החלבון באבוקדו גדול, והוא מהווה מקור טוב לוויטמיני B ולאשלגן, ומכיל גם ויטמין C וגם קרוטן, ההופך בגוף לוויטמין A. הוא משמש מאכל מצוין לילדים ולתינוקות בהיותו עדין, מזין וקל לעיכול.

האבוקדו עשיר בסיבים תזונתיים שאינם מתעכלים ורק מסייעים בתהליך העיכול.

שיעור השמן גדל כל עוד הפרי לא נקטף. הפרי מוכן לאכילה רק לאחר שהתרכך. כדי לזרז את ההבשלה שומרים את הפרי בטמפרטורת החדר כשהוא סגור בקרטון או בשקית נייר, יחד עם פרי בשל אחר, המפריש גז אתילן.

עץ האבוקדו נותן לנו את פירותיו הבשלים, לפי הזנים, מסוף ספטמבר עד סוף מאי. ישנם מספר זני אבוקדו הגדלים בישראל ועכשיו זו תקופה נהדרת ליהנות מהם! בחודשים יולי-אוגוסט מחירו של הפרי עולה ואיכותו יורדת.

 

רעיון לארוחת בוקר ללא פחמימות: חצי אבוקדו (או שלם...), 2-3 כפות טחינה' ביצת עין, וסלט ירקות טריים עם לימון ושמן זית.

 

זוהי ארוחה המבוססת על שומנים בריאים, הגורמים לשובע ולראש רגוע למשך מספר שעות, עד ארוחת הצהריים. אין צורך להוסיף לחם! נסו והיווכחו.

Please reload