חיים תוססים במטבח

October 13, 2016

אני ממש ממליצה להכין ירקות כבושים  (מותססים) בכל בית.

זה טעים, צבעוני, קריספי ומגוון כל ארוחה, ויש עוד כמה סיבות:
פרוביוטיקה טבעית:
חיידקי לקטובצילוס, שנמצאים באופן טבעי על קליפות ירקות, מפרקים את הסוכרים שבירקות ושורדים בסביבה ללא חמצן, והם אלה שנמצאים גם בעיכול שלנו ומועילים לו מאוד.

חיזוק מערכת החיסון: 

תהליך התסיסה מייצר חומרים אנטיביוטיים המגינים מפני מחלות.

איזון סוכרת:

חומציות הירקות המותססים מאזנת עליית סוכר ואינסולין שעולים בעקבות ארוחה פחמימית, כך שרצוי להוסיפם לארוחה.

ערך תזונתי משמעותי:

התסיסה מגבירה את רמות האנזימים והויטמינים בירקות והופכת אותם לקלים יותר לעיכול וספיגה.

כך שמכל ירק מותסס מרוויחים הרבה יותר לעומת אכילת המקביל החי שלו (סלק מותסס לעומת סלק חי או מבושל, למשל).

המלח שומר מפני התרבות חיידקים אחרים, מזיקים, ומונע רקבון (בעיקר בקיץ).
את המים עצמם כדאי לשתות (מעט בכל פעם) או להעביר לצנצנת הבאה אחרי שמחסלים את הירקות...

רוצים לדעת איך מכינים?

עברו למתכון לכרוב כבוש.

למתכונים נוספים- מוזמנים להתייעץ איתי!

 

 

Please reload