טרום טרום סוכרת

>

טרום טרום

סוכרת

מדוע חשוב כל כך לזהות סוכרת עוד מספר שנים לפני שהיא מתגלה, ולטפל במניעתה

"טרום- טרום סוכרת".  מכירים?

 

לתפיסתי ומנסיוני, יש בסיס קריטי בתזונה למניעת מחלות. 

 

לא רק סוכרת, שכבר הפכה למגיפה,

 

לא רק השמנה, שרבים ממטופליי סובלים (או סבלו) ממנה. 

 

מדובר בתופעה בתזונה המערבית שבה החשיפה לפחמימות היא כה גדולה, כך שאנשים (וילדים) מגיעים לצריכה גבוהה של פחמימות בתזונה, אפילו מעל 90% מהצריכה היומית. 

 

רוב האוכלוסייה אינה מודעת כלל לכמות הפחמימות שמכילים מזונות נפוצים.  הגוף אינו מסוגל להכיל כמויות כה רבות של סוכר, והמחיר הוא אישי. 

במהלך השנים אחד יפתח דלקות שונות, אחר יסבול מסוכרת, אצל אחד זה יתבטא בבעיות מעי וחוסרים תזונתיים...

 

פחמימות הן שרשרות של סוכרים קשורים יחד. הסיווג המקורי של פחמימות היה לפחמימות פשוטות ולפחמימות מורכבות.  מבחינת השפעה פיזיולוגית, אין הרבה הבדל בגוף שלנו.  קמח לבן, למשל הוא פחמימה מורכבת, אבל הוא מעלה את רמת הסוכר כמו גלוקוז פשוט. וכן, גם דגנים מלאים...

 

לרכיבים בתזונה כמו סיבים, שומן וחומץ יש השפעה גדולה על רמת הסוכר בדם. 

וזה לא רק "אשמת" הסוכר!

רמת סוכר בדם אינה משפיעה על עליה במשקל.

הורמונים – במיוחד אינסולין וקורטיזול – מנהלים את העלייה במשקל.

 

אינסולין הוא הגורם העיקרי בהשמנה יתר. לכן צריכים להיות ממוקדים בתזונה בהורדת רמות האינסולין – לא את רמות הגלוקוז בדם.

ככל שרמת הגלוקוז עולה, רמת האינסולין גם עולה. עם זאת, חשוב להבין שהאינסולין בדם יכולה לעלות גם ללא סוכר. בעוד הפחמימות המעובדות יוצרות את הזינוק הגבוה ביותר של אינסולין, גם החלבון בתזונה נוטה להעלות את רמות האינסולין.

 

המטרה שלי היא לאבחן ולזהות את תזונתו של האדם ואיפה מתבטאת החולשה אצלו.  כשעושים התאמות, כשמסירים פחמימות מיותרות ורכיבים נוספים שמעלים אינסולין, ומוסיפים מזונות עשירים ברכיבים תזונתיים, הגוף מרגיש הקלה ומתחיל לחזור לאיזון.  כל אדם בקצב שלו, ולפי מצבו.