עודף משקל

>

עודף

משקל

מי שסובל מעודף משקל, או מהשמנה, כבר מכיר דיאטות.  כבר ניסה "דל שומן" ו"דל סוכר" ואוכל דל, באופן כללי... נכנסים למשטר קשה, מרעיבים את הגוף והנפש ובסוף מתייאשים.

ורגשות האשמה...  אומרים לנו שאנחנו אוכלים יותר מדי ועושים פחות מדי פעילות גופנית והתוצאה היא השמנת יתר. אנחנו כל כך מאמינים באמירות הללו, שאנחנו לא עוצרים לדקה לחשוב אם זה נכון.

 

כמו כן, אנו בטוחים שהסיבה שאנו אוכלים יותר מדי או מעט מדי קשורה לבחירה אישית. כלומר, אנו בוחרים מה שאנחנו מכניסים לפה שלנו, ולכן אנחנו אחראים למה שאנחנו אוכלים. אנחנו יכולים לאכול ברוקולי במקום שקית ביסלי. אנחנו יכולים לרוץ שעה במקום לשבת מול הטלוויזיה.

 

במילים אחרות, נדמה לנו שהשמנה היא כישלון אישי – הסיבה להשמנת יתר נמצאת באדם. אוכלים יותר מדי (גרגרנות) או זזים מעט מדי (עצלנות) וכך משמינים.

האמת היא, כמובן, הרבה יותר מורכבת.

 

השמנת יתר קשורה בין היתר למצב הורמונלי, המושפע מגורמים רבים בחיינו, גם תזונה, אך גם תרופות, סטרס, חוסר בשינה, גיל ועוד.

 

ההורמונים שלנו אחראים על ההשמנה, בעיקר הורמון האינסולין.  מזונות שונים גורמים לעליית אינסולין, חשוב להבין אלו מזונות, וגם לדעת שככל שהעמידות לאינסולין נמשכת זמן רב יותר, כך יותר קשה להיפטר ממנה.  כלומר- אדם שהשמין רק לאחרונה יצליח להשיל את הקילוגרמים העודפים יותר מהר ובקלות, לעומת אדם שסובל מהשמנה כבר 10 שנים או יותר.  זה לא אומר שזה לא אפשרי, וצריך הכוונה ויותר אורך רוח.

 

ואין צורך לספור קלוריות.  קלוריות הן האנרגיה שלנו, וחשוב להבין מהם המזונות שיתנו לנו את מקסימום האנרגיה וחומרי הבנייה הדרושים לגוף. כשאוכלים אוכל מזין, הגוף מנצל יפה את "הקלוריות".  יש לזכור שהגוף זקוק לקלוריות, אכילה פחותה לתקופה ממושכת גורמת לעייפות ורעב. וגרוע מכל … כשמתייאשים, וחוזרים לאכול כמקודם, מעלים חזרה את כל המשקל שהורדנו.

 

בתפריט התזונתי שאני מציעה יש דגש על אוכל מזין ומשביע, כדי לוודא שהגוף לא מאבד אנרגיה, ויכול עם הזמן להשיל שומנים מיותרים.

 

תהליך זה יותר טבעי והדרגתי, והכי חשוב- זו אינה "דיאטה" זמנית. זהו אורח חיים משביע ומספק.